Friday, August 24, 2007

RinDu nyEr....

tetibe je dalam mase banyak gile keje skrang nih aku teringat kat sekolah lame.. korang x rindu ke??.. aku dlu sekolah kat SEK.MEN.TEKNIK KAJANG..(sekolah yg aku paling suke + banyak kenangan).. klu korang nk tau APEK tu aku pnye super senior..(x caye tanye apek). sekolah aku bukan ar sekolah bebudak pandai + suke blaja, bebudak sume kepale x btol (kecuali aku hahahah..) tapi kat skolah ni ar aku banyak blaja erti kehidupan...(perghhh.. ayat!!!). aku pnye favorite subjek adalah L.K.(lukisan kejuruteraan) maybe sebab cikgu die cun kot hahahaa... dan yg aku paling benci chemistry..eh cikgu die lawa gak apsal aku benci eyh???.hentah laaaa maybe no chemistry between us.. sbenanye aku nk amik architecture mase abis spm dlu tapi atas nasihat pakcik aku, aku terpakse melepaskan impian aku tu...(rase menyesal pon ade sbenanye huhuhhu.. pasni aku x mo ikut cakap orang lain dah...its my life!!!) klu x mesti menare petronas tu aku yg design...muahahah..maka dengan sebab itulah bertambah seorang budak gemok yang berwibawa di UTEM nih... tapi ok gak ar.. dapat jumpe korang sume yg kepale lagi x betol...

banyak gile kenangan aku kat sekolah 2... tak kire kenangan pahit, manis, masam, payau kelat sume ade.. so.. aku ingat post aku kali ni aku nak citer pasal salah satu kenangan aku kat teknik kajang... leh x??..

~~dinamik progresif prooooduktif~~
~~itulah cogan kata kamiiiii~~
~~berdiri megah tersegam indah~~
~~itulah S.M. teknik kajaaaaang.......(oi oi)~~

~~namamu akan ku sanjung tinggiiii~~~
~~tempat ---- ---- ----kamiiiiii~~~(tak ingat)
~~kami berikrar dan berjaaaaaji~~
~~sentiasa cintakan ilmuuuuu....~~

camtu ar sket2 lagu sekolah teknik kajang...(nk tau lebih lanjut tanye apek)

ok.. citer nih cite mase aku form 4 baru 3 hari masuk a'seram'a... aku tinggal kat blok 'a' (blok paling hujung skali so.. klu ade spot chek compem kene dlu). name worden aku En.Roslan (sempoi) die ni kecik je orang nye tapi bile marah.. badan die jadi besau giler pastu kulit die tuko kaler hijau cam hulk (the incredible Roslan)..bilik aku kat blok A tingkat 3 dorm nombor 4 (satu dorm ade ar 25 orang) so.. org panggil bebudak 'A4' (macam meteor garden F4 tuh...hahahha). masalahnye sekarang bdk2 blok A ni ade conflict dalaman iaitu bebudak otai A4 x ngam ngan bebudak otai A5.. padahal sebelah bilik je 2.. sume ni disebabkan oleh radio cabutan bertuah yang dimenangi oleh blok mase orentasi..dan masalah nye skarang gnre lagu yang berbeza oleh bdk A4 dan A5( budak A4 aka 'undergorund' dengo lagu skinhead, ska, raggie pastu bebudak A5 aka 'mat rempit' dengo lagu rock kapak..)... so ikutilah cerita dibawah.....

yunus (A4) "apasal lagi tadi budak A5 je pakai radio??? ni boleh menimbulkan amarah!!!" kata beliau dgn ayat skema..." takpe lepas ni deorang klua minum petang kite rampas!!!" kate amy (A4). pastu kami pon berpakat memecah masuk bilik A5 mase minum petang.hahahha...

selepas minum petang....

whairi (A5) "celake!!! mane radio!!! x abis lagi dengo lagu iklim nih!!!"
ijan (A6) aka batu api "bdk2 A4 amik tadi aku nampak !!!"
amin (A5) " memang nak carik gadoh btol ar budak A4 nih!!!"

selepas prep malam...

satu objek yang dikenalpasti selipar diikat dengan surat cabaran di baling tepat ke kepale membe ku fathul..."adoi!!! nate gapo nih???" surat itu berbunyi..

kepada: A4

malam ni tepat pukul 12 kite perang!!
ape macam ??? ade bran???ade k**e tak???

menang dapat radio...

daripada: A5

pastu kitorang pon hantar pihak berkecuali A6 untuk meneruskan rundingan sebagai tanda bersetuju untuk perang...apai (A6)...selepas dapat kata sepakat dan syarat² perang ditetapkan. kami semua berkobar² menunggu 12 malam.. syarat² perang seperti berikut

*tidak dibenarkan ape² senjata kecuali bantal..(pillow fight)

*pukul dibahagian ehem... tidak dibenar sama sekali untuk meningkatkan populasi penduduk malaysia in future.

tepat pukul 12 malam.... muahahhahaa..

kami semua telah bersedia dgn bantal busuk masing² strategy perang di hafal..wajah² kami yang bengis menunjukkan yang kami rela bekorban demi radio tersayang.....kemudaian apai menjerit "peraaaanggggg!!!!!" dari dalam biliknye yang berkunci.... tanpa melengahkan masa kami pon "serang!!!!"GEDEBUK!!!!GEDEBIK!!!ARGHHHH!!!!@#$%^&*TOLOOOOONG!!! "sial ko burn mane aci ko punye bantal kekabu aku punye span je....!!!" HAHAHAHAAAHA gelak ku dengan kejam sambil menghayunkan bantal dengan membuta tuli...tiba² PANG!!!! tepat di kepala ku. "hambik ko!!!" kate pejol(A5) berpuas hati menyerang aku dengan bantal + kamus dewan 'hard cover' yang disembunyikan dalam bantal spannya.. pandangan ku kabur... kepala berpinar... adakah aku berakhir disini??...wajah radio berkilat terbayang diminda... aku sempat menjerit "need backup!!!!" sebelum merebah ke lantai....8 orang rakan seperjuangan berusaha sedaya upaya mengheretku masuk ke bilik untuk diberi rawatan selanjut nya..."burn are you ok??" "ok..ok.. im ok...""ni berapa??"sambil menunjukkan 3 jarinya"erk... 6 kot" jawapku walaupon tak mungkin sebelah tangan ade 6 jari... sebab itulah yang aku nampak...

"WHOI!!!!! SETAN!!! KORANG BUAT APE PAGI² BUTE NIH???" suara en.roslan berkumandang dari aras bawah.. kurang sesaat zappp.... kami hilang berpura² tidur... coverline cemerlang!!! en.roslan sampai di tengkat tiga ...malangnya beliau lebih otai...en.roslan letakkan tangannya di dada kami sorang².. disebabkan baru lepas berperang kami semua tercungap² dan tak leh kawal dada yang berombak...KANTOI!!!!kami diminta membuat barisan lalu di soal siasat"KAMU BUAT APE BISING PEPAGI NI??!!" "erk.... bersukan pak.lan..." jawab salah seorang dari kami.."oooo bersukan eh?? ikut saya sekarang!!!"...."tak payah tuko baju!!!"... arghh...mane orang tue nih nak bawak kitorang??? kami yang hampir semua berpakaian kurang sopan (ade yang tak pakai baju + boxer je.. aku cam biase ar uniform malam kain pelekat SAHAJE.. cam sual!!!) kami dibawa ke padang sekolah "haaa nak bersukan kan??? ok lari padang 5 round pastu main bola sepak sampai subuh!!" adusss mampos !! dah ar penat perang x abes lagi....haru!!! nak x nak terpakse ar....hishhh sape ar tadi cakap tengah bsukan...cakap ar tgh kenduri ke..nnt leh ar die srh makan sampai subuh...huhuhuhu..(mane x gemok) dan aku seperti dijangkakan... bermain di posisi 'keeper' sebab berbadan besar + pakai kain... so bola x leh masuk celah kangkang.....huhuhu.. kami main bola sampai kol 4.30 pagi...mule2 tu mmg ar tension pastu seronok plak sampai x mo berenti hahahahhaa.roslan pon sempoi je...mule² buat muke ketat pastu tak tahan join same main + en syukor(warden blok b) + en moradi (ketua warden) hahahhaaa mmg gile...besoknye sume tido dlm klas termasuk en roslan.... pas peristiwe ni A4 ngan A5 jadi kamceng and happily ever after...

huyoo panjang gak aku merepek kan?... klu buat psm dah siap kot huhuhu.... arghhh!! sari ajak futsal tadi telupe plak..sorry ar..(aritu main futsal bdk2 bayan kalah ngan bdk2 kasawari..pastu x puas ati nak repeat..hahhahahahahahahah...).so... tu la citer aku kat asrama dlu....aku tau korang pon ade kan kenangan² cam ni...hahahha. tulis ar... ceh kedekut....

hahaha... blog kite dah ade 35 orang ahli dah (tgk kat our crew). mekaceh bebanyak..ajak ar ramai lagi huuhuhu... kepade yg baru masuk 2 welcome...buat cam umah seniri...yoshhhhh!!!!!

1 comment:

Afzan Ranai said...

ehe.. aah, zmn paling best adlh sek teknik!! tp yg aku ingat byk main jer dr blaja.. xper r yg pnting kat mne kite bdiri sekarg adlh dr tmpat kite dulu....kn? gud luck to us!