Monday, August 20, 2007

~mee goreng mamak buat cupin~

cupin.... aku tahu aku telah janjikan mee goreng mamak semasa ko tolong aku pindah umah dulu...

tapi... apakan daya disebabkan faktor² yang tak dapat dielakkan janji hanya tinggal janji...


aku bukan saje je tak nak blanje ko mee goreng mamak tapi banyak kejadian pelik berlaku mase aku nak belikan ko mee goreng itu... ikutilah peristiwa ini untuk dijadikan ikhtibar..



pada suatu pagi sabtu yang indah. aku pergi ke SUBAIDAH untuk membeli mee goreng mamak buat temanku cupin. selepas membayar harga mee goreng tersebut (RM 4.50 + ayam goreng) aku pon berlari² anak menuju ke motor ku dengan riang nya... tapi malang nasibku..



"apasal x leh start plak moto ni??? damn!!!" getus hatiku



setelah meletakkan mee goreng di sebelah pasu bunga kertas aku pon merepair motor ku di situ juga.. TIBA²......(suspen). ade suatu lembaga kurus serba hitam merampas mee goreng itu..



"woi!!! mee goreng aku!!!" jeritku sekuat hati..



tanpa menghiraukan keadaan perut ku yang senak dan memulas selepas bersarapan (nasik lemal + teh ais) aku dapat kekuatan luar biasa untuk mengejar makhluk itu mungkin disebabkan fenomena "adneraline rush".. aku mengejar makhluk hitam itu dari subaidah sampai dewan MITC...lagi seinci lagi untuk menangkap makhluk hitam itu yang kemudiannye ghaib di balik bayang² pintu dewan MITC.. so.. aku pon balik dengan hampa sambil teringatkan cupin di sepanjang jalan ke rumah ku...



setibanya aku di rumah ku aku ade perasaan tak sedap hati.... aku mengamati setiap ceruk rumahku dengan teliti...lalu aku terjumpa aiman duduk di kerusi cik imah dalam keadaan mencurigakan(berpeluh² dengan perut yang lebih buncit dari biasa dan terdapat ketulan ayam goreng di hujung bibirnya) "compem AIMAN MAKHLUK HITAM itu...selepas menerima hukuman setimpal aiman menyesali perbuatannya dan berjanji tidak mengulangi perbuatannya tempoh hari...



so... tu lah salah satu peristiwa pelik tapi benar yang aku alami semasaberniat untuk membelikan cupin mee goreng mamak nya...harapan aku disini agar cupin memahami masalah yang di aku hadapi dengan penuh simpati...dan mengambil teladan baik dari cerita aku di atas...



kepada cupin : "MAAFKAN AKU!!"



disini aku sertakan lampiran dan appendix / gambaran jelas mee goreng mamak yang hampir menjadi santapan cupin.....



1 comment:

ahmad_bauk said...

mmg patut duhukum makhluk itam turh... bahaye turh .. itu baru mee goreng mamak... pasnie tah aper tah dier makan.. api naper perlu dier amik mee goreng mamak... mamak = itam ???hahaa