Wednesday, May 21, 2008

Selamat meneruskan perjuangan

Assalamualaikum to all my bmcsian geng...

Aku pn nk post gak something kt blog ni, biar la ayat tunggang langgang pn. Aku nk wish good luck kt mmber2 aku yg terpaksa menyambung lg pengajian mereka dan good luck to geng2 yg dh abes ngaji tu..klu dpt keje best2 tu, rekemen la kt kitaorg yg xdpt keje lg ni..gambatte to u all sumer..
Sini, aku nk flashback blik sepanjang 4thn aku kt melaka ni bersama geng2 bmcs..

Nak dijadikan citer, sebenarnya aku xmintak pn kutkm ni, lam list borang upu, xdak pn lam permohonan aku. Kira aku ni dikira buangan la kt kutkm ni. Tp syukur gak bla dia buang aku kt cni, dpt gak la jmpa korang2 sumer yg sengal yg xseberapa nk sengal. Hehehehe...Bila dh dpt tawaran tu, aku usha2 la kutkm ni via website, cmner dia nyer lokasi dia, tmpat dia best ke x..tp hampeh, pandai kutkm ni sorok umah kedai dia..

Tiba hari pendaftaran, aku carik la mana satu kutkm ni..carik pnyer carik, masuk la kompleks makmal fasa B tu, utk sttlekan urusan pendaftaran. Tp mana tmpt ngaji yg lain, blik2 kuliah sumer..lorhhh...deretan umah kedai je ke..huhu..redha jela...dh sttle sumer urusan register, p la aku kt blok kolej kediaman bunga raya..sepanjang mhs, dak2 course yg aku kenal awl2 lu, mat anep ngan afiz. time tu aku xtau pn diorg tu satu course ngan aku. layan jela..aku duk kt bunga raya sepanjang mhs b4 kita2 kna angkut p kondo bachang.. (dak2 laki jela)

Masuk la plak kt kondo bachang. Aku nyer no bilik, 8-A-1-3, sebilik ngan ewe, loyot, mok ngan ijat. Sama cm ekspresi ewe bla tgk loyot yg berkepala botak time tu, aku pn duk pk la, dia ni gengster ke, muka ganas nk mampos (hahaha..jgn mare yot), dh la isap rokok smpai kelam lam bilik. Lebih kurang la ngan mok time tu..hehe..tp anyway, sumer ok jerk...thanks roomate2 ku.

2nd year lak, kitaorg di 'transfer' kan ke pangsapuri murni. Leh la tahan ke'syiok'kan nyer, sbb p.puri ni baru lg, kitaorg yg leh rasmi lu..Ahli2 blik lak dikecikkan..time tu aku ngan kadang pastu sorang junior, nama nyer sama ngan bapak kadang (mat nor). =) Still satu umah ngan loyot, mok ngan ijat, and jabar pn masuk umah ni gak.

Thun 3 & 4 masing2 dh duk umah sewa. Aku lepak kt bayan ngan geng2 veteran bmcs (awi, pian, apek, popeye ngan farid) bersama ngan geng2 matriks (ewe, bauk, sari, meru).

Tu jela kot kronologi sepanjang 4thn duk kt melaka ni ngan geng2 bmcsian. Aku pn xreti gak nk citer2 panjang ni, maklum la, aku nyer bm dpt gred sket jerk. To meru ngan apek tu, udah2 la gaduh ek..ish33.cm budak2 lak..

Utk mmber2 ku sumer, aku nk mintak maaf andai sepanjang kita bersama, aku ada wt salah or silap ke, halalkan makan minum aku sumer. Aku dh maafkan salah silap korang sumer andai ada. Taking care sumer, moga kalian sumer murah rezeki. Nti lau masing2 dh keje, leh la kita wt gathering lak.

Wassalamualaikum..

No comments: