Friday, May 16, 2008

Last but not Least

Assalamualaikum to all BMCSians..

Pada kesempatan ini aku nk mintak maaf sekiranya aku byk menyusahkan kalian..(bagi yg abis jela)..halalkan segalanya..aku xtau nk ckp pe lg..tp pengalaman bersama kalian mmg best la..klu nk banding ngn cos lain, i think we are still better..actually aku nyesal gak sbb extend..sebab?mudah je...sbb nye adalah aku mampu abis on time tapi aku je yg ngade2 nk extend mula2 dlu..skrg bila jd kenyataan baru nyesal..tp setiap yg terjadi pasti ade hikmah..cmtu la gak kita...klu kta xkenal maka xla jd cmni bmcs..pasti ade hikmah..dh lumrah manusia ni mudah terumbang ambing so cmtu la kita..sebab tu la cepat jd xpuas ati, cepat terikut kawan2, mudah terpengaruh..tp xkesah la sumer tu..sumer org wat salah..kita belajar dr kesilapan..sumer org penah jatuh lubang(cthnye ewe)..tp jangan jatuh dlm lubang yg sama 2x..tu pesan mak aku..so pandai2 la pk..kita dh matang..sebenarnye blajar 4thn ni bkn sbb nk pandai je..tp utk matangkan kta..matang tu plak bukan la ckp dengan gaya macho, berhujah dengan gaya bijak pandai..salah tu..matang tu adalah kemampuan kta membuat n menilai keputusan dan tindakan yg betul dlm tempoh yg singkat..korg sumer dh matang..mok pn sama..so pasni try la berdikari..jgn la tkut nk mghadapi cabaran kerja..mmg la ckp senang..tp aku rasa masa kta mula2 nk ngaji muqaddam dlu pn mst tkut gak kn..tp abis gak..cmtu la jgk kerja..tkut tu adalah permulaan..sebelum bertukar menjadi perasaan nyampah n bosan..tp dlu korg gak yg xsabar nk abis..

Sebelum mengundur diri, kepada yg grad on time, aku nk bitau aku suka berkawan ngn korg..Jay~berdisiplin n cepat pick up, Jabar~xberkira, Meru~xberkira jgk n low profile, Awie~ berdisiplin n rajin, Ewe~pemurah n xmudah marah, Apek~ sntiasa tersenyum n berkepimpinan, Pian~bertggjawab n komitmen pd kerja, Han~low profile n xberkira, Bauk~penghibur n pendengar yg baik, Acap~xberkira n xbyk songeh, Ijat~ko byk kebaikan sbenarnye..aku je slalu bahan2 ko..sorry dude, Jork~ cool n steady, Ac-Rosek-Yah~xberkira, senang berkejasama, pemurah n senang berkawan..yang lain tu aku xrapat sgt kot..so susah la nk nilai peribadi mulia korg..hahah..tp yg baik sume dr DIA..yg lemah korg tau la sendri..dh tua kan..so lastly, maafkan aku andai terkasar bahasa, gerak badan, or perbuatan..jumpa lagi..

4 comments:

Loy said...

mantap ahh yot!!

Rn@b^9 said...

aju dh agak dh.. yg komen mesti ko yot..~
ayat yg samer...~

Rivers eWe said...

yot, nape ko bg cntoh nye tu aku..huhu

ahmad_bauk said...

ko mmg patut jadi contoh ewe.. patut jadi moskot.. ahahha... ko mmg mantap la yot.. jgn risau... aku pon mintak maaf kalo ader aper2 yang lukekan ati ko... jumpe lagik mase akan datang.. kg boyan nagn bukit jana bukan jauh pon.....