Tuesday, April 1, 2008

april

Assalamualaikum...

Hari ini hari pertama dalam bln April. Emm aku nk kongsi cite ms sekolah2 dulu... tingkatan 3 kot cam tu. Mcm biasa la, budak2 sekolah ni, bkn amik berat pon soal tarikh… yg dia amik tau pon cume bile nk cuti pertengahan thn dan akhir thn…huhu… itu aku la, aku tatau org len kan…

Hari tu aku pegi sekolah awal skit drpd biasa... Nape ? Kerana hari tu aku ada kelas Maths waktu pertama. Cikgu Maths aku garang mcm singa... huhu takot... dia mcm nk mkn org jek... bbdk len yg bdn bsr pon takot, pe lg aku yg kecik teramat nih... huhu... setiap kali masuk kls Maths ni, aku mcm bermimpi ngeri jek... :(

aku tak sedar pon hari tu dh masuk bulan April. Mcm biasa Mr Yip yg garang tu masuk ke dlm kelas. Pas jwb ucap slmt pg, dia ngan muke yg serius ckp nk bg kuiz... Alamak mati la kitaorg... Tak sedia pape pon. Klu tak lulus nati kena denda ngan dia... huhu Sape la yg nk membantah singa tu, sume tunduk menikus dgn hati yg berbakul sumpah seranah...hehe aku tak menyumpah tau... aku kan baik... gipun tak baik menyumpah cikgu sendiri...

Bile dia suro kuakan kertas, ngan ati yg penoh debar, aku ngan membe2 kelas yg len pon buat la ape yg dia suro... tulis name... Muke tak yah ckp la, takde yg manis langsung... sekali Mr Yip pegi depan kt ppn hitam, dia tulis tarikh dan tajuk... 1 April... Tajuk : April Fool... Dan kemudian dia ketawa sensorang...

Kami sume terpinga2... kot yg biasa baca majalah kartun mcm Gile2 ke ape... tau la ape dia April Fool tu... Hari mengena kan org... Kot yg mcm kodok dlm tempurung ni, emm tatau nk bg respon ape termasuk la aku... hehe... Lagipn sume pelik... ye la mane penah tgk singa tu ketawa pon sblm nih... hari ni huh tetibe jek... Tu yg terkedu ngan terkejut tu...

Tapi yg penting hari tu, kita org sume da terkena ngan dia tanpa rela... Huih ada ati gak singa ni nak kenekan kitaorg... Wakenabeb...huhu... Apepon kita org lega dan suke sesgt... takde kuiz... klu lulus takpe la, kot tak lulus, mau kene berdiri kat atas kerusi dlm kelas... tak mo la... malu... huhu...

Itu aje... ini cume cite dulu2... ms tak tau lg nape kite takle sambut April Fool nih... cume nak kongsi cite ms sekolah2 dulu... tak de kene mengena atau nak singgung sensitiviti mane2 pihak... harap maklum... :)

editted by mr cool
1130
lab solid started

No comments: