Sunday, March 9, 2008

Kisah Pelangi

Waaaaaaaaaaaaaa~! i have a great time in Dun Hulu Kelang - Parlimen Kelana Jaya - Dun Semenyih. thanx gurl eventho im not 100% cheerful..Walaupun ia melalui jln seribu kenangan aku n dia.. im trying to be cheerful ~ keterpaksaan bohong sunat to my frenz..hak!!
waiting fr my clasmate send assignment..damn!!~ hoho~.. fuhh cuak juak la..phew~ pegi mkn ;) pastu smp umah 2pg.. aku relaks buka pintu umah ~.. Aku basah badan,mao tedo set jam la bajet bgun awai~ kul 6.30, kul 7.30~pergh aku tedo mati walaopon terjage2.. maaf ayah aku x sungguh x larat.~ keciwa gile!! kul 7.45 tepat aku bgun~ " aku blom mengundiiiiiiiiiii~ ~today got a duty~" drebar tuk membawa penduduk au4 kuar ngundi~haihh~lantas aku gegas berlari ke aku pi undi, atulet,mandi2 siap2 tp bfore tu smpat buka pc.. wakkakaka~ [dem!] 12:45~ otw xda org tolong anta.. aku agak kecuakan jua bro polis tenung semcm masa beratur pi undi.. karena aku besa ka karena rambot landok aku ..? huhuuhhu aku melangkah masok dgn kecuakan sbb akak spr lam bilik yg amek ic aku tu pandang semcm.. compius la tuh~dem!!~muahahha pastu aku siap pusing2 kertas before pangkah apa yg patot. hoho bile da kuar dari situ,terasa kelegaan dari badan. sbb? aku da tunaikan tanggungjawab aku sebagai salah seorg rakyat malaysia.. aku da tunaikan hak aku sebagai pengundi kerajaan persekutuan =p [poyos]bile keputusan diumumkan.. siyesly i damn shocked~! BN lost so much chair .. smpkan utara hampir seme barisan alternatif.. most at all, lembah pantai jatoh pada izzah , ex minister punye anak~ pergh.. rakyat telah mengundi, apa pon, jadikan pengajaran. Aku tahu ramai di luar sana x mengundi.. terlalu byk alasan unlogical kalian.. nk kate pandai alang,korang blaja tinggi, nk kata x knal calon,sana sini kempen gila2 an ... pikirla kalo korang x undi,sapa yg tentukan pemimpin yg akan memimpin malaysia..aku mengaku,kawan2 aku ada yg x pi undi, x daftar la, xminat la.. wahahah weyh neutral pon undi la beb~ then camna nk menang kalo pakai undi hantu beb~ apa2 pon aku nk tgk jua barisan alternatif,gaye kepimpinan dorg,pembangunan dari segi ekonomi, kebajikan rakyat dan kemakmuran malaysia. Malaysia sudah bersuara , jalankan tanggungjawab anda sebagai calon pilihan rakyat. To Pak Lah, all the best for new government .. Semoga org2 terpilih,berkebolehan menerajui Malaysia. Pada Barisan Alternatif,4 tahon akan berlalu cpat,buktikanla anda mmg membela naseb rakyat bkn hanya demi parti politik.. pape pon, aku sayang MALAYSIA.

11:19am
titisan tinta by kisah pelangi
editted by mr cool

2 comments:

diana cd said...

pru12...ni first time aku ngundi...aku dh agak ramai calon bn yg akan jatuh...pru yg plg menarik aku pk...tp ingat la...aku tak kesah ape2 parti sekali pon...asalkan jgn sampai jatuh ke tgn org cine india sudah...pak lah, sila la lucut jawatan!hahaha!!! (tertanye2 sape yg lyk jd pm???)

Unknown said...

yup..jgn sampai org melayu tiada lindungan walaupun berada dinegara sendiri..org melayu dah berpecah..renung2kanlah..